Tuesday, May 13, 2008

Police Report




POLIS DIRAJA MALAYSIA

REPOT POLIS



Balai : Cheras
Daerah : Cheras
Kontinjen : Kuala Lumpur
No Report : Cheras/009777/08
Tarikh : 13/05/08
Waktu : 1112AM
Bahasa Diterima : B.Malaysia

Butir-butir Penerima Repot
Nama : Suhana BT Idris No Personel: R136195 Pangkat: L/KPL
Butir-butir Jurubahasa (Jika Ada)
Nama: -- No K/P (Baru): -- No Polis/Tentera: --
No Paspot: -- Bahasa Asal: --
Alamat: --

Butir-butir Pengadu
Nama: dsloong
No K/P (Baru): 87102808XXXX No Polis/Tentera: -- No Paspot: --
No Sijil Beranak: --
Jantina: Lelaki Tarikh Lahir: 28/10/1987 Umur: 20 tahun 7 bulan
Keturunan: Cina Warganegara: Malaysia
Pekerjaan: Pelajar
Alamat Tempat Tinggal: Taman Connaught
Alamat Ibu/Bapa: --
Alamat Pejabat: -- No Tel (Pejabat): -- No Tel (HP) : 012-525XXXX

Pengadu Menyatakan:-
Pada 13/05/2005 jam lebih kurang 0300 Hrs semasa saya bersama kawan saya Nama: hsloke sedang jalan di menara gading, Taman Connaught telah berhenti lebih kurang 6 buah m/sikal di naiki oleh lebih kurang 10-13 orang. Beberapa orang turun dari m/sikal memegang topi keledar menghampiri saya dan kawan saya lalu menyerang saya dan kawan saya. Mereka rampas barang saya dan kawan saya terus menaik m/sikal pergi dari situ. Barang milik saya yang diambil ialah :-

*Kad pengelanan
*Lesen B2, D
*Kad ATM 2 Maybank 1 BSN
*Wang tunai RM30/-

Milik kawan saya hsloke
*Kad pengenalan
*Lesen memandu kelas B2, D
*Wang tunai RM100/-
*Kat ATM CIMB dan RHB Bank
*Handphone nokia 6680 No. 012-543XXXX

Anggaran kerugian lebih kurang RM730/-, saya mendapat kecederaan di muka. Kawan saya mendapat kecdereaan di siku tangan kanan, kaki kanan serta muka. Sekian laporan saya.

Tandantangan Pengadu: Tandatangan Jurubahasa (Jika ada): Tadantangan Penerima Repot:

dsloong polis

……………………… .. ………………. .……………



This is the report. copy from the original one. see so many mistake. including date, grammar and spelling too. Reach Police station at 10am but finish at 1230. haiz.. so long. everytime i see.. Today meet with Insp. Fazlee. Just now meet him , he just finish mandi. wear short.. haha...



CONVERSATION with Insp. Fazlee

1st scene
dsloong and hsloke went into the Insp Fazlee room. (knock knock the door)
Fazlee : masok. apa yg boleh saya bantu?
hsloke : pasal kes kena samun
Fazlee : sebelom tu korang ada duit pecah utk RM50 RM10 5 keping.
dsloong: ada. (searching search only got rm48. after gorek my pocket and hsloke pocket. and also abis search my bag too) sorry a.. kurang rm2 a... mcm mana ni?
Fazlee : x pe la

2nd scene
dsloong : hello
Fazlee : hi. ko pelajar UCSI ke?
dsloong : ye...
Fazlee : Ni mcm kenal je. Prh sampai sini ke?
dsloong : yup. byk kali.
Fazlee : pasal apa?
dsloong : banyak kes. nak tau yg mana 1?
Fazlee : ayoyo..... ni sebelom ni bawah kes sape?
dsloong : sarjan shukor. dan seorg lagi x ingat nama pe..
Fazlee : @!#$%^&

3rd scene
Fazlee : ni kes berlaku bila?
hsloke : pagi td. lebih kurang jam 3am
Fazlee : di mana?
hsloke : depan esso. kat tepi jalan
Fazlee : bape motor?
hsloke : ada 6 / 7 buah motor
Fazlee : motor apa?
hsloke : skooter,
dsloong: 125z, lagenda dan ada yg x pasti lagi
Fazlee : bawah senjata x?
hsloke : x de. mereka guna helmet
Fazlee : cedera mana?
hsloke : aku kat siku and kaki.
dsloong : aku kena helmet . lebam kat muka.
Fazlee : ni korang kenal/cam mereka x?
hsloke : x kenal. x cam
dsloong: mcm mat rempit je,
Fazlee: bape lama kejadian ini berlaku

hsloke and dsloong discuss,.

dsloong: agak ada 10 minute kot
hsloke (bisik to dsloong at chinese) : no la.. where got so long
dsloong: cincai la.. agak-agak one
Fazlee : ok. Barang apa yg hilang?
hsloke : aku hilang dompet dan handphone
dsloong: dompet je
Fazlee : dsloong kenapa ko x hilang handphone
dsloong: sb aku campak handphone aku ntah ke mana2. lagi baik bagi rosak drpada bagi dia.. nasib baik x rosak..
Fazlee : saya akan cuba siasat kes ni dan buat rondaan kerap.

hsloke bisik to dsloong : like can believe one... do so many pattern. sure no hasil one (in mandarin)

dsloong: kalo nak buat Lesen mcm mana?
Fazlee : ko bawah report ni ke JPJ. kalo ada masalah ko call balai police cheras. and sambung ke talian Insp. Fazlee jika ada masalah,

Fazlee: ni tolong sign. ada 3 muka surat nak sign
hsloke : ok..
dsloong: u dont wan read 1st and sign
hsloke : not need la...
Fazlee : dah abis sign
hsloke : count 1 2
Fazlee : last page tu
hsloke : ok. (sign)

dsloong: tuan toilet kat mana?
Fazlee : har!!
hsloke : toilet.
Fazlee : o.. dah belakang je

dsloong and hsloke : terima kasih tuan.

the scene 3 story something like tat. cant remember all. but it true.
scene 4
hsloke and dsloong quarell. blame each and other.. all ur fault la..

hsloke: aiya.. later i treat u makan la..
dsloong: why leh?
hsloke : also my fault.
dsloong: i eat alot wor...
hsloke : cincai u la

hsloke and dsloong walk go to LRT Maluri.

dsloong buy the ticket for 2 people.
while waiting train they blame each and other again

train coming..
dsloong: faster la. train come . me already walk masok train. haiz..
hsloke : oi.. not this la.. u see go to sentul timur
dsloong : (blur blur go out again) oi.. btol la.. u tipu me..
hsloke : (think for while) erm.. yawor.. haha.. u kena tipu by me.
dsloong : cincai u la

train coming. we go to chan show lin transit to sri petaling line

hsloke: so fast train come
dsloong : yaloh

reach tasik selatan stesten.
dsloohg; by taxi or bus?
hsloke : taxi la.. lazy to wait
dsloong : cincai u la

take cab. and go to tmn connought.

dsloong: (take newspaper at taxi) wah.. cikgu marah baling kerusi kat muli
taxi driver: jd cikgu pun x senang. tension byk
hsloke : yaloh..
taxi driver : u all tau baca bahasa ke?
dsloong/hsloke : yup.
taxi driver : mcm kite malay reti malay dan english je. korang tau chinese
dsloong/hsloke : kite x tau baca bahasa cina a..
dsloong: kite skool methodist.
taxi driver: o.. mcm tu. ni nak berhenti mana?
dsloong : kat jambatan sebelah bhp petrol station
taxi driver: ok.. sume rm3.70
dsloong: u paid or i paid
hsloke : i paid la.. i got small change (give him rm5)

dsloong and hsloke go to another side by bridge eat chicken rice.
hsloke paid makanan
dsloong paid minuman

after finish lunch i go to key. because my key lost. kena curi by robber. hehe

balik rumah
close curtain
thanks...

e






No comments: